Oct 10, 2010

~

Bismillahi walhamdulillah.


Rasa hari ini tak berapa indah. Dada terasa sebak. Mata suam-suam sepanjang hari. Teringat itu ini yang menjadikan lelah sungguh. Mahu bercakap dengan orang tapi tak mahu jumpa orang. Mungkin sindrom ayesha sudah bermula. Exam 7 hari lagi. tapi kepala rasa sangat kosong. Puas bisikkan pada hati yang perlu kuat. tapi keadaan sungguh berkadar songsang. Makin dibisik makin rapuh.





Ke hospital petang tadi untuk hilangkan rasa tidak indah. Kebetulan jumpa kak Timah. Allah bantu rungkai rasa ni dengan hantar kakak senior.Mungkin waktu ni bercakap adalah terapi yang berkesan. Terima kasih, Kak Timah!! Moga diberkati.

Apapun, kembali. Allah memegang hati hamba-hambaNya. Diuji dengan resah dan tidak tenang. Untuk kita kembali. Mungkin tersasar dari laluan benar. Agar tidak terlalu jauh. Direnjis sedikit rasa tidak enak supaya tahu usaha itu hak hamba. Natijah itu kehendak Maha Pencipta.

" DIalah yang telah menurunkan ketenangan ke dalam hati orang-orang mukmin untuk menambah keimanan mereka (yang telah ada). Dan milik Allahlah bala tentera langit dan bumi dan Allah Maha mengetahui, Maha bijaksana. <48:4>


Ya Allah, kami hamba yang lemah. Tuntunlah kami ke jalan redha Mu. Kurniakan kami ketenangan. Tetapkan hati kami atas keyakinan yang hidup mati dan segala usaha ini dalam tadbir MU. Sungguh, KAU takkan aniayai kami yang benar-benar lemah ini...ameen.


Wallahu a'lam.


~ Biarlah mata yang kering itu bersimbah. Silalah.

1 comment:

pulasan007 said...

semangat...semangat =)