Sep 18, 2010

~~

Bismillahi walhamdulillah..

“ Diwajibkan ke atas kamu berperang, padahal itu tidak menyenangkan bagimu. Tetapi boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal ia tidak baik bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak ketahui.” (2:216)

Saya sungguh rasa tidak indah hari ini. Sangat sukar dan tidak mudah.

Moga tidak kamu sangka saya berlepas tangan dan gembira.

Rencana Allah sangat tidak terjangkau dek pemikiran saya yang lemah ini. Semalam hati membulat tekad. Hari ini terlerai dek sepotong ayat.

Mengetahui perkara yang berlaku punya hikmah berganda lebih mudah dari betul-betul meyakini dan merasai keberadaannya.

Saya pohon Allah kurniakan kekuatan pada kita.
Saya yakin Allah takkan aniayai hambaNya.

Dan untuk itu, mari terus!

Islam perlukan umatnya yang hebat.
Perjalanan masih jauh.

“ Sesungguhnya Allah membeli dari orang mukmin baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka. Mereka berperang di jalan Allah ; sehingga mereka membunuh dan terbunuh, (sebagai) janji yang benar dari Allah di dalam Taurat, Injil dan Al-quran. Dan siapakah lebih menepati jannijnya daripada Allah? Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu dan demikian itulah kemenangan yang agung.” (9:111)

Terima 1 MMS.

“ Yakin pada Allah bukanlah mengharap terkabulnya segala harapan.
Yakin pada Allah adalah meletakkan keredhaan pada ketentuanNya
Rasa bahagia dengan ujian walaupun perit
Di situ air mata menitis terasa bernilai buat menyiram api neraka
Indahnya tarbiah Allah
Tersirat rahmat dan hikmah
Diuji kita sebagai tanda sayangNYa

Semoga Allah memberikan pelangi untuk setiap hujan
Senyuman untuk setiap tangisan
Rahmat untuk setiap cubaan
Kekuatan untuk setiap dugaan
Dan makbul untuk setiap doa.


~ Dan saya rasa ini peringatan dari DIA untuk saya melalui Laila. Syukran, sis!


Cukuplah saja Allah bagiku DIA yang terbaik tempat aq bergantung.


Wallahu a'lam.

No comments: