Dec 14, 2007

padaNYA..

Ya ALLAH..
berat untukku rungkai rasa..
malu untukku buka pekung di dada..
sarat untukku susun kata..
bahawa aku hamba berdosa
yang berbolak balik rasa
dalam menyerah jiwa
menujuMu penentu segala..

Ya RABB..
ampunkan aku....
dengan dosa yang ku ulangi..
dengan taubat yang dimungkiri..
dengan air mata yang tak mendasar di hati..
dengan pinta yang tak pernah bertepi..

Ya RABB..
jauhkan aku dari KEMUNAFIKAN ini..
tetapkan hati muliakan peribadi..

andai dalam segugus kunci..
hanya dengan yang terakhir..
baru ku mampu membuka pintu rahmatMu..
aku rela ya Rahman...
walau kunci pertama membuat aku tersadung..
aku redha ya Rahim..
walau dengan yang kedua aku jatuh terbaring..
aku pasrah ya Muhaimin..
walau seterusnya aku terdampar..
tersisih kasih insan yang memilih..
kerna ku TAHU..
ciptaanMu tak pernah sia-sia...
ujianMu punya hikmah belaka....

namun..
kupinta YaALLAH..
dengan seluruh jiwa
yang nyawaku ditanganMu

jangan Ya Rabbal 'alamin...
jangan dalam segugus kunci..
tiada satu pun mampu membuka..
hatta pagar kasihMu..
izinkan aku mendekati istana redhaMU........


2350 pm
011207
pasir tumboh

No comments: